nedeľa 29. januára 2012

Povzbudenie

Henri Ford a Thomas Edison boli priatelia. Stretli sa na konferencii, ktorú organizovala Edisonova spoločnosť. Ford v nej pracoval ako inžinier. Edisonovi predstavili Forda ako "mladého muža, ktorý urobil plynové auto". Obaja sa chvíľu rozprávali o automobile, keď Edison buchol päsťou do stola s nadšením: "Ty si to dokázal! Tvoje auto je sebestačné a nesie vlastnú elektráreň."

Ford neskôr spomína: "Až do toho momentu ma nikto nepovzbudil. Iba som dúfal, že idem správnym smerom. Niekedy som si bol istý, niekedy som si nad tým lámal hlavu a tu zrazu z jasného neba, najväčší tvorivý génius na svete ma úplne schválil".

Isaaca Newtona poznáme vďaka jeho gravitačnej teórii a opisu troch zákonov pohybu. Ale možno by Newton nikdy nepublikoval svoje dielo, keby nebolo Edmonda Halleyeho. Tento uznávaný vedec povzbudil Newtona, aby svoje dielo publikoval a dokonca mu ponúkol, že to spraví na vlastné náklady. Výsledkom bola publikácia Philosophiae Naturalis Principia Mathematica v roku 1687, ktorá dala základ na štúdium matematiky a zmenila pohľad ľudí na svet.

Tvoji najlepší priatelia sú tí, ktorí ťa povzbudzujú. Väčšina z nás si myslí úžasné veci o druhých ľuďoch, ale nikdy im o nich nepovie. Chvála sa stáva hodnotou, iba ak ju odovzdávaš. Neexistuje lepší cvik pre posilnenie tvojho srdca než dvíhanie niekoho z kľaku.