nedeľa 22. januára 2012

Ľudia schopní obnoviť činnosť

Keď Angela Madsenová pre zranenie chrbtice ochrnula od pása nadol, sľúbila si, že urobí všetko, aby sa pozviechala. Začala trénovať, aby sa stala prvou ženou s postihnutím, ktorá na plachetnici prepláva Atlantický oceán. Novinár Denis Foley píše: "Madsenová je to, čo odborníci nazývajú človek schopný obnoviť činnosť - dokáže sa pozbierať zo všetkého, čo život prináša. Patrí medzi ľudí, ktorí nás vedú k zamysleniu, čo by sme urobili, keby náš život prechádzal skúškou. Zotavili by sme sa?"
Keď sa Joy Montgomeryová dozvedela, že oslepne, vnútorný hlas jej povedal: "To nie je koniec. To je začiatok." Začala písať poéziu, objavila svoje povolanie motivačného rečníka a založila True Vision Institute, ktorý učí deti čerpať zo svojich vnútorných zdrojov.

Nájsť zmysel bolesti nie je nová myšlienka. Ľudia, ktorí prežili choroby ohrozujúce ich život, prírodné katastrofy, holokaust, ale aj rodičia chronicky chorých detí neustále ukazujú, že zvíťaziť môžeš tým, že objavíš sám seba. Riešenie ťažkostí pomáha nájsť dôveru a postoj typu "dokážem to", ktorý sa dá vyjadriť: "Bol som tam, urobil som to a prežijem to."

Basketbalista Michael Jordan raz povedal:"Vo svojej kariére som premárnil viac než 9000 striel, prehral som 300 zápasov, 26 krát mi verili, že dám víťaznú strelu, no nepodarilo sa mi to. Naďalej som sa snažil. To je dôvod, prečo som uspel."